Audiostacja

Produkty firmy RME | RME Fireface UCX

Fireface UCX to profesjonalny, kompleksowo wyposażony interfejs audio w kompaktowej formie, do zastosowań w nagraniach studyjnych i koncertowych. Zgodnie z długą tradycją RME w projektowaniu niedużych, najwyższej klasy interfejsów - w urządzeniu o wymiarach połowy racka zmieściło się to, co zwykle zajmuje dwa lub trzy poziomy na półce.

Fireface UCX pobił rekord, w środku znalazło się 300 elektronicznych komponentów więcej niż w już i tak perfekcyjnie zaprojektowanym modelu Fireface UC! Dzięki ogromnym staraniom RME jeszcze raz wszystkie najnowsze rozwiązania technologiczne znane z flagowego, wyróżnianego modelu UFX i masę najświeższych rozwiązań, udało się zmieścić w łatwej w transporcie obudowie wielkości połowy racka.

Rezultat to niesamowite połączenie najpopularniejszych produktów RME: Fireface UFX, Fireface UC/400 i Babyface. Fireface UCX nie jest wyłącznie mniejszą wersja przebojowego UFX. Interfejs za sprawą umożliwiającej połączenie przez FireWire i USB technologii X-core, przedwzmacniaczy i pełnego bloku efektów nawiązuje do bardzo popularnych modeli kompaktowych interfejsów RME, a jednocześnie cechuje się niezwykłą funkcjonalnością modelu Babyface dzięki implementacji zewnętrznego kontrolera RME. Wraz z Fireface UCX firma RME ponownie odkrywa przed nami produkt doskonały, w którym ulepszono dotychczasowe cechy i charakterystyki, a także dodano nowe, wyrafinowane funkcje:

  • Nisko-latencyjne przetworniki klasy masteringowej o wybitnych charakterystykach,
  • Dwa przedwzmacniacze mikrofonowe o technologii pochodzącej z bestsellerowych, najwyższej klasy urządzeń RME Micstasy i UFX, z funkcją AutoSet, zabezpieczającą przed przesterowaniem,
  • Świeżo opracowany system audio Hammerfall, który pozwala na połączenie przez USB i FireWire z maksymalną wydajnością i przy ultra-niskim opóźnieniu, a legendarne sterowniki RME zapewniają stabilność pracy przy korzystaniu z obu protokołów transmisji,
  • TotalMix FX z kompletnym blokiem DSP z Fireface UFX i wszystkimi efektami działającymi z próbkowaniem do 192 kHz,
  • Kontroler monitoringowy: połączenie imponującej funkcjonalności zestawu narzędzi monitorujących z TotalMix FX i dołączonego zewnętrznego kontrolera RME,
  • DIGICheck - unikalne narzędzie RME do pomiarów i analizy dla komputerów PC z Windows oraz Mac,
  • Współpraca z kontrolerem RME ARC [Advanced Remote Control], technologia aktywnego zmniejszania jittera, obsługa profesjonalnego poziomu referencyjnego, funkcjonalne działanie w trybie samodzielnym, praca w pełnym trybie 192 kHz i szybkie porty MIDI hi-speed,
  • Co istotne: Fireface UCX to pierwszy profesjonalny interfejs audio, który działa w trybie sterowników Class Compliant, co pozawala podłączyć go do iPad’a Apple i nagrywać oraz odtwarzać dźwięki w trybie 8 kanałowym z pełnym zestawem profesjonalnych wyjść i wejść!

Wejścia i Wyjścia

Wejścia/wyjścia analogowe
UCX posiada 8 analogowych wejść/wyjść w bardzo wygodnej konfiguracji.

8 Wejść. Na panelu tylnym: 4 symetryczne złącza TRS. Na panelu przednim: 2 wejścia combo XLR z przedwzmacniaczami mikrofonowo/ liniowymi [wzmocnienie 65 dB] i 2 wejścia liniowo/instrumentalne Hi-Z na złączach TRS.

8 Wyjść. Na panelu tylnym: 6 wyjść symetrycznych na złączach TRS. Na panelu przednim: Jedno dodatkowe wyjście słuchawkowe stereo - złącze TRS [kanały 7/8] Wysokiej mocy wyjście słuchawkowe zapewnia duży poziom głośności nawet przy użyciu słuchawek o wysokiej impedancji.

Jakość dźwięku. Interfejs wyposażony jest w nowe [2011] przetworniki A/ D i D/ A najwyższej klasy, pozwalające na pracę z próbkowaniem do 192 kHz dla wszystkich wejść i wyjść. Jakość konwersji AD/ DA przebija wybitne charakterystyki techniczne modelu Fireface UC/400 imponującym zakresem dynamiki uzyskanym na poziomie 114 dBA, zarówno przy nagrywaniu i odtwarzaniu sygnału. Zaawansowana architektura przetwarzania wielo-bitowego gwarantuje wyjątkowo wysokie wartości odstępu sygnału od szumu i niski poziom zniekształceń THD wzdłuż całego spektrum sygnału analogowego. Zgodnie z filozofią produktów i najlepszą tradycją RME przetworniki i przedwzmacniacze w UCX, nie mają "własnego brzmienia”. Niczego nie dodają, ani nie ujmują, po prostu przechwytują oryginalny sygnał, taki, jaki jest.
Najwyższa technologia RME SteadyClock służy do efektywnej redukcji jittera i jest ostatnim etapem przetwarzania AD/ DA, nawet przy synchronizacji do zewnętrznego urządzenia cyfrowego.

Przetworniki o niskim opóźnieniu. Wszystkie wejścia i wyjścia analogowe obsługiwane są przez przetworniki o imponująco niskim poziomie opóźnienia - 14 sampli dla konwersji A/D i 7 sampli dla przy konwersji D/A, niezależnie od wybranej częstotliwości próbkowania. Te dane to prawie jedna czwarta wyników Fireface UC/400 [43/28] i przewyższają nawet wyniki znacznie droższych urządzeń. Przełomowa technologia pozwala zredukować całkowity poziom opóźnienia w wymagających tego sytuacjach, przy pracy na żywo i w studiach nagrań opartych na komputerze. Opóźnienie przetwornika jest tak niskie [0.4 ms dla 48 kHz], że można je zignorować, przekształcając analogowo-cyfrowy system monitoringu w monitoring w stylu prawdziwie analogowym!

Profesjonalna kontrola poziomów. Świetny konwerter wymaga odpowiednich poziomów studyjnych aby idealnie dopasować sygnał do innych analogowych urządzeń bez utraty dynamiki. Jak wszystkie urządzenia RME tak i UCX obsługuje sygnały na profesjonalnym poziomie studyjnym: -10 dBV, +4 dBu, Lo / HiGain. Programowo regulowane poziomy referencyjne, dyskretnie realizowane w domenie analogowej, zapewniają najwyższą dokładność i dynamikę.

  • Wejścia 3 - 8: -10 dBV, +4 dBu i Lo Gain [regulowane w dwóch grupach - kanały 3/4 i 5 do 8],
  • Wyjścia 1 - 8: -10 dBV, +4 dBu i Hi Gain [regulowane w dwóch grupach - kanały 1 do 6 i 7/8].


Wszystkie wyjścia można wykorzystać do monitoringu bezpośredniego ASIO [Direct Monitoring].

Przedwzmacniacze mikrofonowo/instrumentalne z funkcją AutoSet
Ważna jest jakość, nie ilość.

UCX posiada dwa wysokiej klasy przedwzmacniacze mikrofonowo-instrumentalne ulokowane na panelu przednim.

Podobnie jak w słynnym modelu UFX, w obu preampach wykorzystano technologię z RME Micstasy, czyli wysokiej jakości preampu o najlepszych parametrach dźwiękowych do profesjonalnych zastosowań, takich jak nagrania muzyki klasycznej i akustycznej. Wyjątkowy układ przedwzmacniacza wyróżnia się nadzwyczaj niskim poziomem zniekształceń, doskonałym współczynnikiem odstępu sygnału od szumu i idealnie płaską charakterystyką. Jest to rozwiązanie gwarantujące wierną transmisję przekazu i wzmocnienie dla dowolnego źródła dźwięku, sygnałów scenicznych o wysokim natężeniu, typowych sygnałów studyjnych, na niskim poziomie bądź instrumentów wysoko-impedancyjnych lub sygnałów z mikrofonów dynamicznych, pojemnościowych i wstęgowych.

Na każdym kanale można niezależnie włączyć zasilanie fantomowe 48 V. Kontrolę nad stanem urządzeniem ułatwiają diody LED dla aktywności sygnału, przesterowania [clip] i zasilania fantomowego.

Dwa wejścia TRS na panelu przednim mogą być zamiennie wykorzystane jako wejścia Hi-Z. Można bezpośrednio podłączyć do nich dwie gitary lub inne instrumenty - nie trzeba korzystać z dodatkowych urządzeń.

AutoSet. Unikalną funkcją UCX jest AutoSet, funkcja dostępna dotąd jedynie w przedwzmacniaczach Micstasy i interfejsie UFX. Zazwyczaj w celu ochrony układu wejściowego A/D przed przesterowaniem wykorzystuje się limiter. Jednak przetwarzanie analogowe nie tylko zaniżyłoby doskonałe parametry techniczne przedwzmacniaczy UCX, ale też wpływało na oryginalny sygnał.
Dzięki czułości regulowanej cyfrowo, redukcja poziomów w UCX następuje automatycznie, co jest idealnym zabezpieczeniem przed przesterowaniem bez degradacji sygnału dźwiękowego, który nie przechodzi przez żaden dodatkowy układ elektroniczny. Dodatkowo AutoSet nie wprowadza żadnych zakłóceń, jakie wprowadzają typowe limitery. Wartości SNR i THD, czyli współczynnik odstępu sygnału od szumu i poziom zniekształceń całkowitych zupełnie nie ulegają zmianie.

Cyfrowe wejścia i wyjścia

SPDIF: UCX posiada koaksjalne wejścia i wyjścia SPDIF działające z próbkowaniem do 192 kHz.

ADAT: Wejście i wyjście ADAT [8 kanałów na port] pozwalają zwiększyć o kolejne 8, obok kanałów analogowych, liczbę dostępnych kanałów. Można ich użyć do podłączenia 8-kanałowego przetwornika AD/ DA, konsolety bądź procesora efektów. Wejścia i wyjścia ADAT mogą pracować w trybie próbkowania do 192 kHz [S/MUX4]. Zewnętrzny przetwornik w rodzaju ADI-8, pozwala na wykorzystanie w UCX 16 analogowych wejść i wyjść, 12 o parametrach próbkowania 96 kHz, oraz 10 przy 192 kHz.

SPDIF: Wszechstronność UCX dodatkowo zwiększa to, że wejścia i wyjścia ADAT można przełączyć do formatu optycznego SPDIF.

Word Clock i MIDI: Wejście i wyjście wordclock [złącza BNC] oraz dwa wejścia i wyjścia MIDI na przyłączanym kablu uzupełniają listę dostępnych wejść i wyjść i czynią z Fireface UCX profesjonalny system dźwiękowy o wszechstronnych możliwościach.

FUNKCJE/RÓŻNICE W PORÓWNANIU Z KLASYCZNYM TOTALMIX:

  • Nowy wygląd i usprawnione działanie,
  • Ulepszona sekcja Control Room dla głównego sygnału wyjściowego [monitory studyjne] i toru słuchawkowego Funkcja Cue do szybkiego odsłuchu innych wyjść. Oddzielny panel monitorowy [cztery grupy z funkcjami Mute, Solo i Fader],
  • Przełączany widok mono i stereo kanału,
  • Nowe funkcje dla kanałów: szerokość stereo, przetwarzanie MS i przełączniki fazy L/ R,
  • Tryb Trim: Ustawienie głośności dla wszystkich połączeń sygnałów dla kanału. Ta funkcja pozwala jednocześnie modyfikować poziom głośności wszystkich wysyłek na kanale, tak jak w wydaniu sprzętowym,
  • Nieograniczona liczba poziomów Undo i Redo,
  • FX Sends i Returns - wysyłki i powroty: Jeden tor wysyłkowy na każdym kanale input/playback, z efektami Reverb/Echo,
  • Rozszerzane widoki dla ustawień kanału, sekcji korektora i dynamiki,
  • Tryb wąskiego kanału dla wszystkich lub wybranych kanałów - oszczędność przestrzeni lub lepszy widok wskaźników,
  • Tryb 2-poziomowy: można zmniejszyć wysokość miksera do dwóch poziomów, przy mniejszym ekranie,
  • Rozbudowane okno Matrix z funkcjami z trybami mono/stereo, przyciskami Undo/Redo, wyciszenia i wskaźnikiem fazy.

Monitoring pod kontrolą. Sterownik zewnętrzny w zestawie
Dzięki wielofunkcyjnemu enkoderowi i zewnętrznemu kontrolerowi w zestawie, z UCX możesz bardziej niż wygodnie sterować poziomami dla głównych monitorów odsłuchowych i słuchawek. Najwyższej klasy, zintegrowany mikser TotalMix FX zapewni imponującą liczbę funkcji monitoringu w nowoczesnym studiu opartym na komputerze lub w warunkach miksowania na żywo. W tym zestawie są: funkcja Dim, wyboru źródła, wyboru monitorów, zintegrowany talkback, wygodny system podsłuchu Cue, funkcje Mute i Mute FX, Mono, przełącznik Speaker B i wiele innych.

W przeciwieństwie do zewnętrznych sterowników systemem odsłuchu innych producentów, pokładowe rozwiązania UCX pozwalają zachować oryginalne brzmienie, ponieważ wyjścia sprzętowe wciąż pozostają bezpośrednio podłączone do monitorów studyjnych i nie ma żadnego innego urządzenia, które mogłoby wpływać na ścieżkę sygnałową.

Funkcjonalność zestawu narzędzi monitoringowych w opartym na RME DSP mikserze TotalMix FX jest imponująca: dowolne wyjście fizyczne można przypisać do sterowanych bezpośrednio gałkami wyjść monitorowych [wyjście Main, Speaker B, Phones 1,2…] - można użyć dowolnego wyjścia. Funkcje Talkback, Listenback, Mono i Dim będą działać automatycznie na przypisanych wyjściach tak, jak się tego spodziewamy. Miksy Cue można przesłać do wcześniej określonego wyjścia, zewnętrzne wejście można przypisać i monitorować za jednym kliknięciem. Daje to najwyższy komfort pracy w studio i w warunkach koncertowych.
UCX wyposażono w umieszczone z tyłu, specjalne złącze dla zdalnych kontrolerów RME.

Kontroler Basic Remote Control ma jedną, dużą tarczę obrotową, przycisk do zapisu/przywrócenia poziomu i dowolnie programowalny przycisk dla niemal każdej z funkcji TotalMix FX. W kontrolerze Advanced Remote Control [ARC] znaleźć można dodatkowo 6 dowolnie programowalnych przycisków z podświetleniem LED. Wystarczy do nich po prostu przypisać najczęściej używane funkcje w TotalMix.

Oba kontrolery zdalne mają długi, wygodny, 5 metrowy przewód.

Tryb Class Compliant
Fireface UCX to pierwszy, w pełni profesjonalny interfejs audio, który może pracować w trybie sterowników Class Compliant.

Tryb Class Compliant to standard, obsługiwany przez systemy operacyjne Windows, Mac OSX i Linux. Nie potrzeba żadnych specjalnych sterowników, urządzenie zostanie od razu wykryte po włączeniu trybu CC przyciskiem na panelu przednim.

Tryb Class Compliant pozwala na podłączenie UCX do Apple iPad’a TM lub iPad’a 2!
iPad to nie tylko atrakcyjna, przenośna platforma do tworzenia i nagrywania muzyki, ale także zamknięty system sprzętowo-programowy pozbawiony problemów ze sterownikami i dodatkowego sprzętu w stylu kart graficznych czy sieciowych. Cechuje się stabilnością, dobrą wydajnością i łatwą obsługą.

UCX dostarcza do iPad’a to, czego w nim zabrakło. Profesjonalne analogowe złącza wejściowe i wyjściowe, znakomite przedwzmacniacze mikrofonowe z korekcją, narzędzia dynamiczne, funkcję AutoSet, profesjonalne symetryczne wyjścia liniowe i wyjście słuchawkowe dużej mocy, które obsłuży słuchawki o wysokiej impedancji. Do tego dochodzą: regulacja poziomów, pogłos, echo, odsłuch z zerową latencja, na łączu cyfrowym przez USB bez ograniczeń w kwestii jakości, z próbkowaniem do 96 kHz i rozdzielczością 24 bity.

UCX wnosi jeszcze jedną specjalną funkcję: Urządzenie wykorzystuje własny zegar synchronizacji w technologii SteadyClock, zamiast, skłonnego do jittera, sygnału zegara USB. Wiele urządzeń pracujących na USB czerpie sygnał zegara przy konwersji DA z pakietów danych USB, pracując w trybie slave [tryb dostosowania], z porównywalnie dużymi wartościami jittera, bowiem wiele z nich nie zapewnia aktywnej funkcji minimalizacji jittera. UCX działa natomiast jako urządzenie master clock [tryb asynchroniczny], podczas nagrywania i odtwarzania, dzięki czemu można uzyskać tą samą jakość dźwięku pracując z iPadem jak i pod systemami Windows i Mac OSX.

Obsługiwane wejścia i wyjścia. Po podłączeniu do iPada analogowe wejście mikrofonowo/liniowe 1 działa z aplikacjami mono, wejścia 1 i 2 z aplikacjami stereo [dual mono i stereo], a wszystkie 8 wejść analogowych z programami obsługującymi 8 kanałów, takimi jak MultiTrack DAW i Music Studio.

Do odtwarzania dźwięku wykorzystywane są analogowe wyjścia 1 i 2 [w tym momencie, nie ma aplikacji obsługującej 8 kanałów wyjściowych]. Sygnał wyjściowy 1/2 można powielić na wyjściach 7/8, SPDIF i ADAT, i przetwarzać niezależnie [głośność/korekcja/dynamika/powrót FX].

Łączenie i przetwarzanie sygnału audio. UCX to potężne narzędzie także w trybie CC i można je ustawić wstępnie za pomocą TotalMix FX pod kontrolą systemów Windows/Mac. Obok aktualnej konfiguracji można z pamięci załadować do 6 wcześniej zachowanych ustawień konfiguracji, co pozwala szybko przekonfigurować ustawienia bez podłączenia do komputera PC/Mac.

Sygnał wejściowy przechodzi przez wszystkie aktywowane funkcje kanału wejściowego TotalMix FX, mianowicie ustawienia, sekcję korekcji i dynamiki, i jest przesyłany do iPad’a. Tak jak przy współpracy pod systemami Windows i Mac, suwak input steruje bezpośrednio sygnałem dla dowolnego wyjścia. Aktywna jest także regulacja FX send dla echa i pogłosu. Sygnał wyjściowy z iPada przechodzi przez wszystkie aktywne funkcje TotalMix FX dla wyjść sprzętowych, to znaczy ustawienia, korekcję i sekcję dynamiki. Suwak z trzeciego rzędu służy do ustawienia poziomu wyjściowego.

Jeśli podsumujemy to wszystko okaże się, że Fireface UCX to nowy, niewielki interfejs marzeń, stworzony z dbałością o każdy szczegół, i nowej jakości urządzenie do wszelkich zastosowań studyjnych i koncertowych, zapewniające bezkompromisową jakość dźwięku, stabilność i wyjątkowo niski poziom opóźnień!

Dane techniczne

Część analogowa
A/C, wejścia liniowe 5-8 na tylnym panelu:
  • Rozdzielczość A/C: 24 bity,
  • Stosunek sygnału do szumu [SNR]: 110 dB RMS nieważony, 113 dBA,
  • Odpowiedź częstotliwościowa przy 44,1 kHz, -0,5 dB: 6 Hz – 20,6 kHz,
  • Odpowiedź częstotliwościowa przy 96 kHz, -0,5 dB: 6 Hz – 45,3 kHz,
  • Odpowiedź częstotliwościowa przy 192 kHz, 1 dB: 5 Hz – 90 kHz,
  • THD: <-105 dB, < 0.0005 %,
  • THD+N: <-98 dB, <0,0012%,
  • Separacja kanałów: >110 dB,
  • Maksymalny poziom wejściowy: +19 dBu,
  • Wejścia: jack TRS 6,3 mm, symetryzowane elektronicznie,
  • Impedancja wejść: 10 kiloomów,
  • Czułość wejściowa przełączana pomiędzy Lo Gain, +4 dBu, -10 dBV,
  • Poziom wejściowy dla 0 dBFS Lo Gain: +19 dBu,
  • Poziom wejściowy dla 0 dBFS przy +4 dBu: +13 dBu,
  • Poziom wejściowy dla 0 dBFS przy -10 dBV: +2 dBV.
Wejścia liniowe 3-4 na panelu przednim
Jak A/C, jednak:

  • Maksymalny poziom wejściowy, Lo Gain 0 dB: Line +19 dBu, Inst +13 dBu,
  • Maksymalny poziom wejściowy, -10 dBV, Gain 12 dB: Line -7.5 dBu, Inst -13.5 dBu,
  • Poziom zadziałania LED CLIP: 0 dBFS,
  • Poziom zadziałania LED SIG: -60 dBFS.
Wejścia mikrofonowo-liniowe 1-2 na panelu przednim
Jak liniowe wejścia A/C 5-8, jednak:

  • Złącza: Neutrik XLR/TRS combo, symetryzowane elektronicznie,
  • Impedancja wejściowa: XLR 2 kiloomy, TRS 8 kiloomów symetrycznie,
  • Low Roll Off -0,5 dB: 18 Hz, -1 dB: 12 Hz,
  • Zakres regulacji wzmocnienia: 0 dB, +10 do +65 dBu,
  • Maksymalny poziom wejściowy XLR, wzmocnienie 0 dB: +10 dBu,
  • Maksymalny poziom wejściowy XLR, wzmocnienie 65 dB: -55 dBu,
  • Maksymalny poziom wejściowy TRS, wzmocnienie 0 dB: +21 dBu,
  • Maksymalny poziom wejściowy TRS, wzmocnienie 65 dB: -44 dBu,
  • Poziom zadziałania LED CLIP: 0 dBFS,
  • Poziom zadziałania LED SIG: -60 dBFS,
Część C/A, wyjścia liniowe 4-6 na panelu tylnym:
  • Rozdzielczość: 24 bity,
  • Zakres dynamiki: 111 dB, 113 dBA przy 44,1 kHz [bez wyciszenia],
  • Odpowiedź częstotliwościowa przy 44,1 kHz, -0,1 dB: 8 Hz – 20,4 kHz,
  • Odpowiedź częstotliwościowa przy 96 kHz, -0,5 dB: 6 Hz – 45 kHz,
  • Odpowiedź częstotliwościowa przy 192 kHz, -1 dB: 5 Hz – 90 kHz,
  • THD: <-100 dB, <0,001%,
  • THD+N: <-96 dB, <0,0015%,
  • Separacja kanałów: >110 dB,
  • Maksymalny poziom wyjściowy: +19 dBu,
  • Wyjścia: jack TRS 6,3 mm, symetryzowane przy użyciu serwo,
  • Impedancja wyjściowa: 75 omów,
  • Poziom wyjściowy przełączalny Hi Gain, +4 dBu, -10 dBV,
  • Poziom wyjściowy dla 0 dBFS przy Hi Gain: +19 dBu,
  • Poziom wyjściowy dla 0 dBFS przy +4 dBu: +13 dBu,
  • Poziom wyjściowy dla 0 dBFS przy -10 dBV: +2 dBV.
C/A – wyjścia Phones 7/8 na panelu przednim
Jak wyjścia C/A, jednak:

  • Złącza: jack TRS 6,3 mm, niesymetryczne,
  • Impedancja wyjściowa: 30 omów.
MIDI:
  • 2 x MIDI we/wy przez przewód rozdzielający z dwoma 5-pinowymi gniazdami DIN,
  • Izolacja galwaniczna przez optoizolator wejściowy,
  • Tryb hi-speed: jitter i czas reakcji typowo poniżej 1 ms,
  • Oddzielne 128-bitowe kolejki FIFO dla wejścia i wyjścia.
Część cyfrowa:
  • Sygnał zegarowy: Internal, ADAT In, SPDIF In, Word Clock In.,
  • Low Jitter Design: <1 ns w trybie PLL, wszystkie wejścia,
  • Zegar wewnętrzny: jitter 800 ps, Random Spread Spectrum,
  • Ograniczenie jitteru zegara zewnętrznego: >30 dB [2,4 kHz],
  • Efektywny wpływ jitteru na konwersję A/C i C/A: niemal zerowy,
  • PLL zapewnia zerowy dropout nawet przy jitterze ponad 100 ns,
  • Digital Bitclock PLL dla bezproblemowego działania portu ADAT ze zmienną prędkością,
  • Obsługiwane częstotliwości próbkowania: 28 kHz do 200 kHz.
Wejścia cyfrowe
Word Clock:

  • BNC, bez terminacji [10 kiloomów],
  • Przełącznik dla terminacji wewnętrznej 75 omów,
  • Automatyczne wykrywanie prędkości Double/Quad i wewnętrzna konwersja na Single Speed,
  • SteadyClock zapewnia synchronizację z ultra niskim jitterem, nawet przy zmiennej prędkości,
  • Bez wpływu ze strony offsetu DC w sieci roboczej,
  • Signal Adaptation Circuit: odświeżanie sygnału przez auto-centrowanie i histerezy,
  • Ochrona przed nadmiernym napięciem,
  • Zakres poziomów: 1,0 Vpp – 5,6 Vpp,
  • Zakres Lock: 27 kHz – 200 kHz,
  • Jitter przy synchronizacji sygnałem wejściowym: < 1 ns,
  • Ograniczanie jitteru: >30 dB [2,4 kHz].
Optyczne ADAT:
  • 1 x TOSLINK,
  • Standard: osiem 24-bitowych kanałów, maksymalnie 48 kHz,
  • Podwójna prędkość [S/MUX]: cztery 24-bitowe kanały, 96 kHz,
  • Poczwórna prędkość [S/MUX4]: dwa 24-bitowe kanały, 192 kHz,
  • Bitclock PLL gwarantuje doskonałą synchronizację nawet przy zmiennych prędkościach,
  • Lock Range: 31,5 – 50 kHz,
  • Jitter przy synchronizacji z sygnałem wejściowym: <1 ns,
  • Ograniczanie jitteru: >30 dB [2,4 kHz].
AES/EBU – SPDIF:
  • 1 x RCA 1 x optyczne, zgodnie z IEC 60958,
  • Stopień wejściowy o wysokiej czułości [<0,3 Vpp],
  • Akceptuje format konsumencki i profesjonalny, z ignorowaniem zabezpieczenia przed kopiowaniem,
  • Lock Range: 27 – 200 kHz,
  • Jitter przy synchronizacji z sygnałem wejściowym: <1 ns,
  • Ograniczanie jitteru: >30 dB [2,4 kHz].
Wyjścia cyfrowe
Word Clock:

  • BNC,
  • Maksymalne napięcie wyjściowe: 5 Vpp,
  • Napięcie wyjściowe przy terminacji 75 omów: 4,0 Vpp,
  • Impedancja wyjściowa: 10 omów,
  • Zakres częstotliwości: 27 kHz – 200 kHz.
ADAT:
  • 1 x TOSLINK,
  • Standard: osiem 24-bitowych kanałów, maksymalnie 48 kHz,
  • Podwójna prędkość [S/MUX]: cztery 24-bitowe kanały, 96 kHz,
  • Poczwórna prędkość [S/MUX4]: dwa 24-bitowe kanały, 192 kHz.
AES/ABU – SPDIF:
  • 1 x RCA 1 x optyczne, zgodnie z IEC 60958,
  • Poziom wyjściowy profesjonalny 1,4 Vpp, konsumencki 0,7 Vpp,
  • Format profesjonalny zgodny z AES3-1992, Amendment 4,
  • Format konsumencki [SPDIF] zgodny z IEC 60958,
  • Tryb Single Wire, częstotliwość próbkowania 28 kHz do 200 kHz.
Parametry ogólne:
  • Zasilanie: zasilacz zewnętrzny,
  • Typowe zużycie energii: 13 watów,
  • Natężenie prądu przy zasilaniu napięciem 12 wolt: 910 mA [11 watów],
  • Wymiary z uchwytami do raka [szer. x wys. x gł.]: 265 x 44 x 165 mm,
  • Wymiary bez uchwytów do raka [szer. x wys. x gł.]: 218 x 44 x 155 mm,
  • Masa: 1,5 kg.
  • Zakres temperatur: +5° do +50° C,
  • Wilgotność względna: <75%, bez kondensacji,
  • Dołączony zasilacz: impulsowy, 100 – 240 VAC, 2 A, 24 waty.
do góry